"Dlaczego tak tanio?":
To pytanie dość często słyszę od klientów testujących pianina Elpiano. Oczywiście nie oznacza to, że kwota 3000zł. jest niewielka, jednak wydaje się bardzo atrakcyjna za pianina tej klasy, co Elpiano.
Gdy kilka lat temu wprowadzałam na rynek polski model Elpiano DPR-2200, u konkurencji model ten był w cenie 4900zł. Teraz konkurencja już nie sprzedaje tych modeli, które oferujemy w Elpiano, a w innych krajach europejskich model Dynatone DPR-2200H jest w cenie 1495 euro (Belgia), czy model DPS-1200 / DPS-9H za 950 funtów, czyli ok 5400zł.
Model biznesowy Elpiano:
Założenia Elpiano:
Przystępna cena jest wynikiem dbałości o to, by stosować rozwiązania proste, choć jak najbardziej dogodne dla klientów. Oferowanie pianin w przystępnej cenie, to był cel Elpiano, więc przyznam, że nie ma lepszego pytania dla sprzedającego aniżeli "Dlaczego tak tanio?". Jest to też potwierdzenie, że Elpiano z powodzeniem realizuje swoje założenia, a ja, jako właścicielka firmy, swoje przekonania. Celem Elpiano jest zwiększenie dostępności do muzyki oraz umożliwienie gry na pianinie wszystkim tym, którzy tego pragną. Marka ta powstała dla osób, które chcą grać i cieszyć się muzyką, bez potrzeby niepotrzebnego wydatku. Oferujemy świetny produkt w jak najbardziej przystępnej cenie, również w formie wynajmu czy płatności ratalnych.
Proste rozwiązania:
Cenimy prostotę rozwiązań, dzięki czemu eliminujemy niepotrzebne koszty. Jeżeli klient chce wypróbować pianino, wystarczy telefon i umawiamy się na spotkanie w dogodnym dla klienta terminie. W Elpiano klient płaci za dobry produkt, jednak nie ponosi kosztów kilkuset metrowych salonów oraz sprzedawców, czekających na potencjalnego klienta 8h/dobę w pustym salonie. Opłata miesięczna najmu w centrum handlowym w Warszawie to okolo 40EUR/metr. Przy salonie o 100m.kw., sama powierzchnia sklepu generuje dodatkowy koszt ponad 15.000 PLN/miesięcznie, co znacząco zwiększa cenę pianina.
Marketing:
Nasz marketing to dobra opinia wśród klientów, którzy polecają innym pianina Elpiano. Obecnie, gdy aktualizuję ten wpis, czyli w roku 2015), większość klientów Elpiano to osoby, którym dotychczasowy klient doradził nasze pianino. Jest to dla mnie największa nagroda za dbałość o klienta - dziękuję!
Logistyka:
Organizacja transportu również wpływa na cenę. Najprostsze i sprawne rozwiązanie to odbiór osobisty. Wystarczy, gdy klient z pomocą jednej osoby z Elpiano schyli się po paczkę i włoży do samochodu, nie trzeba w tym celu zwoływać zespołu pracowników. Jeśli - w innych firmach - transport jest oficjalnie wliczony w cenę, to nie jest to bonus od firmy, ponieważ ktoś, czyli klient, za to płaci. Elpiano daje wybór - jeśli klient ma możliwość samodzielnego odbioru, to oszczędza 200 złotych. Dla klientów, którzy nie mogą dokonać odbioru osobiście, organizujemy transport, jednak w Elpiano klient wie dokładnie, za co płaci i może sam zadecydować.
Kwestie nadrzędne:
W Elpiano to, co ważne to jakość produktu i obsługi. Dlatego - nawet wbrew cenie i tendencjom na rynku - nie rezygnujemy z droższego transportu bezpośredniego na rzecz kurierów. Może dziwić, że nasz transport kosztuje 200zł, a niektóre sklepy internetowe proponują 30 czy 40zł za przesyłkę kurierską. W Elpiano zapewniamy transport bezpośredni, bez żadnego przeładunku. Czyli po załadowaniu z naszym magazynie, pianino jest przewożone prosto do klienta. Różnica w cenie jest spora, jednak na tej kwestii nie oszczędzamy. Przewóz pianina kurierem oznacza, że pianino będzie kilka razy rozładowywane i z powrotem załodowywane na kolejne samochody. W trakcie tego pianino może być rzucone i uszkodzone, a to jest dla nas w Elpiano nieakceptowalne.
Podsumowanie:
Model biznesowy Elpiano opiera się więc na przystępności i prostocie rozwiązań. Dzięki temu klient nie płaci za nic więcej poza dobrym produktem. Wierzę, że przyszłość w biznesie należy właśnie do takich firm jak Elpiano - bez skomplikowanych struktur, bez zbędnych, nieefektywnych rozwiązań. Klient Elpiano nie ponosi więc kosztów pensji sprzedawców z salonów muzycznych, czynszu za klikaset metrów powierzchni sklepowej w centrum Warszawy, pensji sprzedawców czy ich czasu, który tracą w oczekiwaniu na klienta. Dlatego tak tanio :)